Kozmetika Masszzsok Hypoxitrainer S120 Testkezelsek Infraszauna Mezoterpia Izomstimulls: ultratone, MIO system, Flablos Kavitcis ultrahang Mkrm Flablos testvibrcis mozgsterpis kezels Nyirokkezelsek: hullmmasszzs, vkuummasszzs

A HÁTFÁJÁS OKAI ÉS MEGELŐZÉSE

A gerincoszlop betegségeinek fő tünete a hátfájás. A hátfájásnak leginkább a hibás terhelés az egyik kulcsa. Ilyen például az állandó ülőmunka, hibás székek, rossz asztalok fölé hajlás, hosszan tartó autóvezetés, rossz fekhely, egyoldalú terhelés. A hát gondozása a helyes testtartással kezdődik, amelyre üléskor, álláskor és munkavégzéskor egyaránt szükség van. Ennek elengedhetetlen feltétele a kellően erős hátizomzat.

A kevés mozgás, a hátizmok, hasizmok gyengesége is hátfájáshoz vezet.
A hát feszülése miatti fellépő izomspazmus, fibromyalgiás (izomfájdalmas) csomókat előidéző tényezők közé tartozik a rossz erőnlét, gyenge izomzat, vagy az edzetlen izom hirtelen megterhelése, a nem megfelelő testhelyzet és nehéz súly emelése.
A jó izomállapot nagyon fontos szerepet játszik, mert a rossz testhelyzet még inkább gyengíti az amúgy is gyenge izom erejét.

hátfájás okai és megelôzése

A megfelelő izomállapot eléréséhez az izomzatot fokozatosan kell terhelni, dolgoztatni, erősíteni, valamint nyújtani a megfelelő gyakorlatokkal . A hátizmaink megerősödése, illetve a helyes testtartás megtanulása elősegíti, hogy: pl. az íróasztal mellett is helyes ülő helyzetben dolgozzunk. A gerinc tartását javító mozgásgyakorlat első lépésként tehermentesíti a hátat és ezáltal a fájdalmat is csökkenti.

A hátnak meg kell tanulnia, hogy saját magát elbírja, fiziológiás hajlatait a nap folyamán ne veszítse el. A hibás tartás a „mellkas magába roskadása”, hátizmok megfeszülésével az izmok megkeményedésével valamint izom szövetekben fájdalmas myogelosisos csomók megjelenésével, okoznak még nagyobb fájdalmat. A myalgiás csomók nyomják a szöveteket, idegeket, és a helyi szövetek rossz vérellátásúak lesznek, amelyek működési zavarokat okoznak.

A nyaki szakaszon a mozgás és tartási problémák fokozott csontingerekhez vezetnek, melyek következtében széli csontcsipkék és csonthidak képződhetnek. A fej elfordításakor a nyakcsigolyákban csikorgó hang keletkezik, mintha homok lenne benne, amihez fájdalom is társul. Ezek a porc és csontelváltozások szűkíthetik azokat a csigolyanyílásokat, melyek csatornát képeznek az itt áthaladó véredények és idegfonatok számára. Fejfájást, cervicobrachialgiát, és egyéb panaszokat okozva.

Kerek hát esetén a túlterhelt izomzat gyorsabban fárad, egyenes hát esetén a lapockák közötti izmok feszülnek meg. Fontos, hogy a gerinc melletti izomzatunk (paravertebrális izomzat) mint a csigolyák legfőbb támasza kellően erős legyen mivel ez a csigolyáknak legfőbb támasza biztosítja, hogy gerincoszlopot a megfelelő görbületeivel megtartsa.

A legtöbb ember derékfájással küszködik, ami a hát alsó részének alsó bordakosár és az ülőgumó közötti szakaszának fájdalma. A hát alsó részének és a környező területeknek a heves fájdalmát és zsibbadását lumbágónak nevezik.
A rossz tartáskor az ágyéki szakasz izomzata a helytelen ülés következtében túlnyúlik és legyengül és az erősen megnyúlt izmok képtelenek arra, hogy megrövidüljenek és a hát tartását valamennyire korrigálják. A görbén tartott hát a mellkas teljes súlyát a gerinc kisízületeire terheli át, amely a keresztcsont és ágyéki gerinc nyomását idézi elő. Az ágyéki gerincen az izmok megfeszülnek, az esetek nagy részében szalaghúzódás vagy kisízületi tokbecsípődés áll a lumbágó hátterében.
(Lumbágószerű fájdalmat a medencebeli szervek betegségei is okozhatják, pl. dülmirigygyulladás, rosszindulatú daganat, havi vérzés, méh és petefészek bántalom.)

Lumbágó ischialgia (isiásznak) nevezik, amikor a fájdalom már kisugárzik a farpofákba, alsóvégtagba és a lábfejekbe. A csigolyák nyomják az ott kilépő gerincvelői idegeket (ülőideget), zsibbadást, izomgyengeséget, görcsös állapotokat, érzés kiesést idéznek elő.

A hibás terhelés és a szokatlan feszülés károsíthatja a csigolya közti porckorongokat ilyenkor a meggyengült porckorong bedudorodik a gerinccsatornába. Gyakran nyom ideget, s ez komoly fájdalommal jár (porckorongsérv) aminek rossz esetben műtét a vége, amikor is az ideggyökökre vagy gerincvelőre gyakorolt nyomás olyan nagy, hogy bénulás tünetei lépnek fel.

A gerincoszlop kóros oldalirányú görbületét szkoliózisnak (scoliosis) nevezik. A betegség a gerinc oszlop (gyenge) izmaival és szalagjaival van kapcsolatban. Kezelés nélkül annyira eltorzíthatja a mellkast, hogy zavar támadhat a szív és tüdő működésében is.

Minden statikai eredetű hátfájdalom esetén a célzott gerinctorna és a masszázs sokat segít.
Mivel az egyenes testtartáshoz a hasizmok csaknem éppoly fontosak, mint a hátizmok, ezért a hasizomzat fejlesztésének, erősítésének is nagy jelentősége van. A hasizmok nem csak a hasi szerveket tartják a helyükön, hanem a medencét is összekötik a mellkassal. A hátizmokra tehát ellenhúzást gyakorolnak azért, hogy a felsőtest hátrabillenéséből fakadó túlságosan homorú derék (nagyfokú lordózis) létrejöttét megakadályozzák. A test elülső oldalának helyes tartását nemcsak az egyenes hasizmok, hanem a ferde hasizmok is végzik.

EDZENI, SPORTOLNI, MASSZÁZSRA járni mindenkinek kötelező lenne!!!
Minden izmunkat kellően erősíteni, tonizálni elsősorban EGÉSZSÉGÜNK, másodsorban JÓ FORMÁNK és jó KÖZÉRZETÜNK érdekében!!!!

Egy jó hátmasszázs olyan mintha az egész testet megmasszíroztuk volna...
Az itt kilépő 31 pár gerincvelői ideget ugyanis mind átmasszírozzuk, ami az egész testet beidegzi. Mind jól körül írt bőrterületeket (dermatomákat) és izomcsoportokat idegez be. A háti gerincvelőidegek látják el a törzs falának legtöbb izmát. A nyaki, az ágyéki és keresztcsonti idegek pedig a végtagokat és a medencei szerveket látják el. A gerincvelőidegek a dermatomákon keresztül, reflexes úton a belső szervekre is hatással vannak. Ezért érzed olyan jól magad hátmasszázs után, mert minden testrészed, belső szerved stimulálva van, és ahol szükséges beindul a szervezet öngyógyító hatása!

És ne felejtsük el sok-sok folyadék a csigolyák közti porckorongok érdekében is, mert (80-90%) vizet tartalmaznak. A víztartalom azonban folyamatosan csökken a nap folyamán, mert a porckorong vizet veszít álláskor, járáskor, sportoláskor, mert teher nehezedik rá…
Éjszaka viszont amikor az ember alszik, víz áramlik a porckorongba, de csak ha van miből!!!!.

A jótékony sport is árthat néha:
• a mellúszás káros, a hátrahajló nyaki gerinc esetén, amikor a fej magasan a víz fölött van
• a görbe háttal való kerékpározás is
• a futóedzés akkor veszélyes, ha a szervezet egészének teherbíró képességével nem áll összhangban.
• aki csak hasizom gyakorlatokat végez és nem fejleszti hátizmait a hasizmai rövidülnek, hasizmai aránytalanul megnövekszenek. Ezáltal a hátizmai megnyúlnak a gerincfeszítők-gerinchajlítók egyensúlyának megbomlása következik be, púpossá válhat tartásuk. (Az úszóövet csak hasizom gyakorlattal eltávolítani nem lehet.)

Az egyoldalú izommunka meg változtatja a különböző testrészek közötti egyensúlyt és ez, az antagonista izmok károsodásához vezet.
Az évek óta helytelenül végzett mozgás veszélyes, nyakfájást, derékfájást, derformitást okoz.

Érdemes sportolásnál az izzadást követő huzatra is oda figyelni, mert az felhevült izom rögtön görcsösen összehúzódik, és kiváltja az izmok fájdalmas spazmusát, majd az antalgiás testtartást, (ilyenkor mehetünk a masszőrünkhöz).

Az emberi testtartás is szoros kapcsolatban van a testsúllyal. A nagy has nemcsak kozmetikai szempontból nem szép, előrehúz, a hátizmokat túlnyújtja, ennek korrigálására az ágyéki lordózis növekszik, aminek következménye a deréktáji hát fájdalmak beköszöntése, folyamatossá válása.

Muszáj az izomzatunkat fokozatosan terhelni, erősíteni, és nyújtani,
+ masszíroztatni: egészséges embereknek frissítő, kondicionáló céllal, a sportolóknál a sport tevékenység előkészítésére, fokozására, és a beteg embereknek a gyógyulásra.

Vannak akik • fájdalomtól elgyötörten ébredve • azért fekszenek kemény ágyon,
mert ezt hallották gyógyírként porckorong problémára. Ők sajnos a nagy általánosítás áldozatai.

Néhány irányelv:
• nehezebb testsúlyúak inkább keményebb matracot használják, ne a puhábbat.
• inas, izmos, sovány embereknek inkább szabad puhább fekhelyen aludniuk.
• idős embereknek is szabad puhább ágyon aludniuk.
• ha az ágy alapja fából van, tehát kemény, a matrac lehet vastag tömött, de ne legyen túl kemény.
• ha az ágy fémsodronyos, akkor a matracnak olyan feszesnek kell lennie, hogy biztosítsa azt a tartást, hogy a test ne süppedjen bele.
• Azt, hogy az alvás milyen magas, vagy alacsony párnán történik, inkább a vérkeringés szabja meg. Szívbetegek, vagy asztmások inkább magasabban alszanak, alacsony vérnyomásúak inkább alacsonyan. A fej alatti párna ne legyen túl puha és ne nyomódjon nagyon össze.

A lelki tényezőknek is fontos szerepük van a hátfájdalmak hátterében. Erre, most itt nem térnék ki, a lelki okokat hátmasszázs közben szóban megbeszéljük, ha igényled!

Egyszóval érdemes sokat mozogni, tornázni, eleinte kizárólag szakember jelenlétében, nem utolsó sorban friss levegőn lenni és rendszeresen masszázsra járni, hogy testünknek, ezáltal lelkünknek is jót tegyünk.


vissza a lap tetejére

A hátfájás okai


„Tedd amit tudsz, azzal amid van, ott ahol vagy”

Masszázsok
A hátfájás okai
A cellulit
Gyógymasszázs
Vino-terápia: Vörösboros, szõlõmag-olajos masszázs
Orosz zsírégetõ és cellulitmasszázs
Csokoládés masszázs
Cellulitmasszázs
Hidratáló masszázs
Nyirokmasszázs
Svédmasszázs
Aromaterápiás masszázs
Frissítõ masszázs
Talpmasszázs
Mágnesterápia
Oktatás

Masszázs hatásai
Fitness Plusz Hypoxi ls Kozmetikai Stúdió
Kuponok
Stúdiónkról
Akciók kedvezmények
Árlista, bérletek
Étrend, diéta
Vendégkönyv
Horoszkóp
Rosszkedvre
Linkek
Lady Fitt Plusz Kozmetika és Hypoxi Stúdió

1074 Budapest, Dohány utca 59.

Bejelentkezés:
06-30-255-2170
06-30-847-6627

Nyitva tartás:
hétfő, szerda, péntek
9-20
óráig,
kedd, csütörtök
12-20
óráig,
szombat
10-14-ig
LájkoldJelölj be a Facebookon!oldalunkat!
Hírlevélre
jelentkezés


E-mail cím:

E-mail cím újra:



SZÉP Kártyát elfogadunk
SZÉP Kártya elfogadás
SZÉP Kártya elfogadás
SZÉP Kártya elfogadás
Napimádó Szolárium

Kozmetika | Masszázs | Hypoxitrainer | Testkezelés | Infraszauna
Mezoterápia | Izomstimulálás | Kavitációs ultrahang | Műköröm | Flabélos | Nyirokkezelések
Kuponok | Stúdiónkról | Akciók | Árlista, bérletek | Étrend, diéta | Vendégkönyv | Horoszkóp | Rosszkedvre | Linkek

Lady Fitt Plusz Kozmetika és Hypoxi Stúdió • 1074 Budapest, Dohány utca 59.
Bejelentkezés: 06-30-2552-170, 06-30-847-6627 • fitness@hypoxikozmetika.hu
© 2005-2016. Az oldalt szerkeszti: Csia Ágnes, publikálja a www.duotone.hu

Ön a(z) 29354 . látogatónk 2011. február 19-étől